Sistemul imunitar este cel care dicteaza starea sanatatii noastre. Rolul sau este acela de a identifica dusmanii organismului si de a-i distruge, acesta produce 1 milion de anticorpi pe minut si dezarmeaza 1 miliard de diferiti “invadatori”.
  In cazul mai putin fericit in care nu are suficiente resurse pentru a te proteja, organismul devine sensibil si vulnerabil.
Pentru a nu ajunge  insa in cea de-a doua situatie, iti ofer o serie de  sfaturi care ar trebui sa fie incluse in stilul tau de viata :

 Dieta echilibrata 

 Dincolo de orice sfat in nutritie, echilibrul este pilonul principal. Atata timp cat vei incerca sa oferi organismului tau alimente cat mai variate, le vei  alege pe cele  care au o contributie sporita la ridicarea imunitatii,  usturoiul, varza, ciupercile, pestele, spanacul, orzul sau  ovazul si  vei evita prajelile, grasimile, dulciurile rafinate, acesta isi va extrage suficiente resurse pentru a face fata amenintarilor.

 

 Exercitii fizice periodice 

 Cel mai important lucru in acest caz este constanta si nu durata exercitiilor. Poate ca cel mai important lucru ce ar trebui sa ne caracterizeze pe noi, oamenii secolului XXI, este capacitatea de adaptare acestui ritm alert. Asadar, nu te plange ca nu ai timp sa faci miscare, ci incearca sa folosesti orice oprtunitate pentru asta : urca si coboara pe scari, renunta la lift,  mergi pe jos la piata, iesi cu copilul in parc, scoate bicicleta “de la naftalina”.

 

 Hidratarea

 Apa este elementul cheie pentru functionarea optima a organismului. Aceasta elimina toxinele, curata stomacul de iritatiile produse de substantele chimice aflate in compozitia multor alimente din comert si hidrateaza pielea. Incearca sa faci din apa prietenul care sa-ti fie alaturi in permanenta. Atentie, bauturile carbogazoase nu ajuta organismul in acest proces. Daca vrei sa te hidratezi si sa te bucuri de un gust delicios in acelasi timp, iti recomand o bautura formata din apa, miere si scortisoara.

 Somnul si relaxarea

 Fiecare persona are un anumit ritm dupa care functioneaza. Incearca sa-ti asculti organismul, sa vezi de cate ore de somn ai nevoie, sa-ti formezi un program si sa-l respecti. Foarte importanta este de asemenea atmosfera din camera ta. O camera aerisita si curata iti va fi cu siguranta aliat pentru un somn odihnitor.

Iti recomand pe perioada rece, sa consumi echinaceea

 – are proprietati vitaminizante, de remineralizare si fortifiere a organismului in general, pentru cresterea si dezvoltarea armonioasa a copiilor;

– impiedica actiunea nociva a radicalilor liberi superoxidici, contribuie la incetinirea procesului de imbatranire precoce al organismului;

– mentine buna functionare a aparatului respirator in perioadele reci ale anului;

– are influenta pozitiva in perioada de convalescenta (in special la copii si varstnici), in efort fizic si intelectual sustinut, surmenaj, stres, stari de oboseala;

– efect benefic in tulburari functionale ale tractului urinar si din sfera uro-genitala;

– sustine cresterea capacitatii de concentrare, invatare si memorare la copii si tineri (in special, in perioada examenelor);

– imbunatateste activitatea sistemului nervos central si restabileste echilibrul emotional;

Mai multe informatii aici: