Vă propun să nu mai priviţi viaţa ca pe o cursă contra cronometru şi să daţi mai multă atenţie insomniilor şi stării de anxietate. Astfel, puteţi preveni afecţiuni foarte grave. Somnul redă corpului energia vitală, iar insomniile pot cauza apariţia stresului, anxietăţii şi oboselii. Învăţaţi să vă folosiţi de plante şi de influenţa alimentelor.

Alimentele cu hidraţi de carbon influenţează producţia de serotonină care controlează dispoziţia. Obişnuiţi-vă să consumaţi în timpul zilei orez integral, fulgi de ovăz, pâine integrală, paste integrale şi fructe care conţin  hidraţi de carbon complecşi.

Feriţi-vă de alimentele greu digerabile, care nu fac decât să vă fure din energie, să vă dea o senzaţie de oboseală şi iritabilitate. Pentru un somn bun, alegeţi o baie caldă cu plante. Vă recomand uleiurile de levănţică, muşeţel, tei.

O cină compusă din pâine prăjită cu ceai de valeriană va completa ritualul pentru un somn odihnitor. Folosiţi-vă de pernele cu plante medicinale pe care le gasiţi în plafar sau puteţi să vi le confecţionaţi chiar voi. Alegeţi roiniţa, levănţica, muşeţelul şi trandafirul. Evitaţi cafeaua sub orice formă şi înlocuiţi-o cu ceai verde cu scorţişoară.

Ceaiurile din fructe de măceş, cătină şi urzică alungă stările de oboseală. Tensiunea şi grijile dispar cu ajutorul ceaiului de sunătoare. Calmaţi-vă cu mentă, soc, valeriană şi roiniţă. Iar pentru o concentrare mai bună, beţi ceai de urzică proaspătă.

Câteva exerciţii de respiraţie efectuate înainte de culcare, dar şi pe parcursul zilei sunt extrem de benefice. Încercaţi în timpul acesta să vizualizaţi inspiraţia şi expiraţia.Din poziţia pe spate culcat cu ochii închişi efectuaţi următorul exerciţiu: inspiraţi în timp ce număraţi până la 9, expiraţi numărând până la 9 şi repetaţi de câteva ori. Veţi simţi o senzaţie de relaxare foarte repede. Exerciţiile fizice, chiar şi simplul mers într-un ritm lejer, pot rezolva anumite stări de anxietate, studiile arătând că oamenii nu mai sunt atât de frământaţi de grijile lor şi reuşesc să găsească mai uşor rezolvarea anumitor probleme.

Exerciţiile fizice efectuate în forţă determină în corp aceleaşi reacţii ca stresul: creşte nivelul de adrenalină, se intensifică bătăile inimii, creşte tensiunea şi musculatura este într-o contracţie maximă, dar toate acestea sunt urmate de relaxare care ajută la eliminarea lor. Scopul este de a micşora tensiunea mentală prin relaxarea corpului. Yoga, pilates, mersul pe jos ajută la oxigenarea mai bună a corpului, îmbunătăţesc circulaţia sanguină şi a limfei, determină scăderea tensiunii musculare şi, în consecinţă, a tensiunii nervoase. Puteţi aplica aceste metode de relaxare: strângeţi pumnii tare în timp ce număraţi în gând până la 10. Deschideţi pumnii şi relaxaţi tot corpul, repetaţi de cel puţin 3 ori. Imaginaţi-vă că vă încălziţi la soare, până când simţiţi că vi se încălzesc palmele.

Executaţi o inspiraţie amplă şi ţineţi-vă respiraţia 10 secunde. Expiraţi dintr-o suflare şi relaxaţi-vă tot corpul, repetaţi de 3-5 ori. 

O baie caldă la picioare tip de 10 minute, în care introduceţi sare de mare şi câteva picături de ulei de măsline, va induce o stare de relaxare în tot corpul, continuaţi cu câteva mişcări. Aşezaţi-vă pe spate, culcat, cu picioarele ridicate pe perete şi bateţi cu vârfurile picioarelor timp de 1 minut, relaxaţi-vă, menţineţi aceeaşi poziţie şi repetaţi de 3 ori.

 

sursa foto: Huffington Post