Este foarte important sa ai o circulatie periferica buna. Cu siguranta, de multe ori, ti-ai simtit picioarele obosite si greoaie. Acest lucru se datoreaza unei alimentatii dezechilibrate, dar si unei circulatii sanguine deficitare. Te sfatuiesc sa consumi zilnic o ceasca de ceai de plante: urzica, flori de soc, salvie, rozmarin (pe care il poti folosi si in preparatele alimentare). Este bine sa renunti la grasimile de origine animala care se depun pe vasele de sange si ingreuneaza circulatia sanguina. Asa cum bine stii, exercitiul fizic are un rol important si in a preveni si combate aceste deficiente.

Iti recomand un program pe care e bine sa-l faci dimineata si dupa o zi obositoare. Ideal ar fi sa efectuezi aceste exercitii desculta pentru un efect maxim. Din pozitia stand cu palmele pe solduri, executa 30 de ridicari pe varfuri, cu miscari lente, mentinand pozitia o secunda. Continua efectuand un joc de glezna, in timp ce duci palmele la ceafa si pe solduri, cel putin 3 minute. Efectueaza din stand pe varfuri 30 de sarituri cu o usoara semigenuflexiune.

Din culcat pe spate, cu picioarele sprijinite pe perete, efectueaza o miscare de pedalare, atingand de fiecare data peretele cu piciorul stang si apoi cu dreptul, aproximativ 80 de repetari. Mentine picioarele ridicate pe perete cu genunchii indoiti, desprinde talpa si orienteaz-o spre tavan, cu piciorul intins. Revino la pozitia initiala si repeta de 30 de ori, pe piciorul stang, de 30 de ori pe piciorul drept. Este foarte important sa pastrezi contactul intregului spate cu covorul. Din aceeasi pozitie, pe spate culcat, sprijina picioarele cu genunchii intinsi pe perete. Mentine un picior in contact cu peretele, iar celalalt incearca sa-l aduci intins spre fata. Repeta de 10 ori cu piciorul stang, de 10 ori cu piciorul drept. Relaxeaza-te mentinand pozitia cu picioarele sprijinite pe perete, efectuand cateva exercitii de respiratie.

Sursa foto: www.ginkgo-biloba-6000.ro