Acea perioada a lunii nu trebuie sa mai fie pentru tine un stres. Starea de bine este o conditie pe care o dorim zilnic, cu atat mai mult atunci cand ne confruntam lunar cu perioada ciclului menstrual. Trebuie sa stii ca este foarte simplu sa elimini disconfortul creat de aceste dureri, daca efectuezi zilnic cel putin 10-15 minute de exercitii fizice foarte simple. Miscarea efectuata inaintea acestei perioade si chiar in timpul durerilor menstruale are rol, daca vrei, analgezic, prin eliberarea de endorfine care se produce si prin marirea fluxului sanguin la nivelul zonei abdomenului. Exercitiile de respiratie te ajuta sa oxigenezi tesuturile si in acest fel sa relaxezi organismul. Fereste-te de starea de stres si tensiune in aceasta perioada, aceasta amplifica durerile. Alimentatia este bine sa fie saraca in produse de patiserie, mezeluri si carne. Consuma fructe, in special cele care contin magneziu, si ceai de scortisoara, ghimbir, menta pentru efectul lor calmant, antiinflamator si analgezic.

Iata programul de miscare pe care este bine sa il faci zilnic cu atat mai mult in perioada de dureri menstruale. Incepe cu mers pe loc in timp ce executi exercitii de respiratie cu miscari de brate, fa acest exercitiu timp de 5 minute. Asaza-te pe canapea cu spatele sprijinit, trage genunchii la piept, prinde-i cu bratele si mentine-i in aceasta pozitie, ghemuit, cel putin 6-7 secunde, revino la pozitia initiala si repetade sapte ori lent.

Asaza-te pe covor pe spate culcat cu genunchii indoiti si talpa sprijinita pe covor, din aceasta pozitie impinge bazinul inspre tavan, mentine 2-3 secunde, relaxeaza, revino la pozitia initiala si repeta de sase-sapte ori lent. Din pozitia pisica, sprijin pe palme si genunchi, arcuieste spatele, adu barbia in piept, mentine 3-4 secunde si relaxeaza, repeta de sapte ori. Incheie acest program cu exercitii de respiratie. Din stand turceste pe covor, asaza bratele pe genunchi, stai relaxata si executa respiratii ample si lente. Inspira lent in zona abdomenului, continua cu zona toracelui si expira lent.

Sursa foto: www.retetanaturista.ro